torsdag 7 oktober 2010

Vinst på ICA!

Igår var jag en jobbig  kund.... Ca 10 minuter i 22 kom jag inspringande på ICA för att handla. Inte mycket....men inte lite heller. Avskyr folk som inte respekterar när affärer stänger så jag skämdes lite grann. Skyndade mig till fruktdisken för att köpa päron (Gabbes favoritfrukt att ha med till fruktstunden i skolan). Sen plockade jag tryggt upp inköpslistan, som jag snabbt hafsade åt mig innan jag körde, och läser följande:
Bilar
Transformers
Lego
Playmobil
Pyssel
Doktorssaker
osv

Japp, hade tagit fel lista. Detta var en lista över "små skyltar" som jag ska göra till barnens lådor så de lättare kan sortera sina saker. En projekt som kanske aldrig blir av men tanken är god i alla fall. :) Så..jag jäktar vidare, försöker minnas vad som stod på den ANDRA listan. Väl framme i kassan, betalar jag och ut kommer ett superlångt kvitto och kassörskan säger, "Nu vann du". Ni har kanske sett reklamen för ICAs lotteri? Wow, jag som aldrig vinner något! Vad vann jag nu då? Jo, en valfri drickyoghurt.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar