fredag 8 oktober 2010

Barn och sambo utflugna!

Tidigt i veckan frågade mormor barnbarnen om de vill sova över på fredag. Om de ville! Båda två har längtat till helgen då de ska få egentid med mormor och morfar Ingmar. I sista minuten packades väskorna och vid halv tre kom mormor och hämtade de förväntansfulla gossarna.


Med barnen utflugna passade jag på att ta ett träningspass på Aerobix Form GF. De har startat med fredagspass med olika innehåll och det passar mig utmärkt. Idag var det Step up/core på schemat och det var lika svettigt och roligt som vanligt. Malla visade en magövning som kallas 100. Den var riktigt grym. Jag pallade inte riktigt hela vägen ut på den.. :) När jag kom hem igen fann jag huset tomt. Tänkte inte så mycket på det, trodde att Kenn också kört på en träningsrunda, eller nåt. Döm om min förvåning när han ringer och berättar att han befinner sig i Ravlunda! Han fick ett infall och ville iväg och flyga lite. :) De första minuterna blev jag lite sur... Sen släppte jag egoismen och tänkte: Vad roligt! Klart att han ska passa på när vi är barnfria och det till på köpet är flygväder.


Men han fick lova att köra inom MAXI på hemvägen och köpa lakritsfudge till mig. :) Den sitter jag nu och mumsar på....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar