fredag 8 oktober 2010

En nyttig morgondrink!

Ibland kan det vara svårt att få i sig en nyttig frukost tycker jag. Havregrynsgröt i all ära men det tröttnar man snabbt på. Så i morse testade jag att göra en smoothie. Vet inte om jag hade rätt grejer i men det blev gott i alla fall, Detta hade jag i:
Frusna blåbär
Frusna hallon
Ca 1 dl Proviva skogsbär
Ca 1 dl lättyoghurt naturell
1 ½ msk proteinpulver
och en bit frusen spenat!

Läste i ett nummer av iForm att man kunde lägga i det utan att det påverkade smaken. Det var jag ju bara tvungen att testa! Helt riktigt! Man kände inte alls av spenaten. Tack vare den fick jag, enligt iForm:
-perfekt konsistens
- färre kalorier
-mindre blodsockerpåverkan
- massor utavbetakaroten

Det tackar jag för! Kommer definitivt att göra om denna. Testa den du också! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar