torsdag 7 oktober 2010

Höstfint i hemmet.

Tiden rinner på och hösten har anlänt med råge. Ute ligger lite pumpor och bollkryssen är i höstkrukorna. Inne i huset har det dock inte höstfixats något (jo lite utrensning utav sommarkläder men annars inget avancerat). Häromdagen ville Gabriel rita en teckning till mig och frågade mig vad jag ville ha. "En riktigt höstmålning" svarade jag. "Med höstens alla vackra färger" Eftersom han kände sig lite osäker vilka färger han skulle ha ville jag hjälpa honom lite på traven. Tipsade honom om att titta ut genom fönstret och se vilka färger han såg. Men så blev jag påmind om den underbart fina blombuketten jag fick i helgen utav en god vän och hennes sambo. En riktigt vacker höstbukett! Den står fortfarande lika fin på köksbordet. Så den blev Gabriels inspirationskälla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar